What is missing?

What is missing to stary pomysł na ćwiczenie słówek, który można regularnie stosować do powtórek zmieniając tylko chusty i przedmioty.

Zabawa polega na zapamiętywaniu rzeczy, zauważanie i nazywanie czego brakuje.

Właśnie to jest fantastyczną stroną tego ćwiczenia – podkreślenie innego celu niż tylko powtórka słówek angielskich.

Zaczyna się od rozłożenia wybranych przedmiotów.

Warto przypomnieć ich nazwy i upewnić się, że wszyscy je pamiętają.

Następnie nakryć przedmioty chustą (im cieńsza i bardziej „lejąca się” tym efektowniej wychodzi ćwiczenie).

Podnieść jeden z przedmiotów razem z chustą i zapytać czego brakuje: „What is missing?”

Jeśli uczniowie nie mają pomysłu, pomocą może być nazwanie przedmiotów, które pozostały.

Na koniec po odgadnięciu lub długotrwałym milczeniu pokazać co się zabrało razem z chustą.