Angielski w pantomimie

Pantomima jest sposobem na ćwiczenie nowych słówek.

Załóżmy, że chcielibyśmy pokazać dzieciom nowe wyrazy, które pojawiły się w piosence albo tekście.

Razem z dziećmi wybieramy gesty, które będą ilustrować nowości.

Nie muszą być najlepsze z możliwych ani super racjonalne.

Ważne, żeby wszyscy się na nie zgodzili.

Np. „bowl” to mogą być złożone w kształt miski ręce:

angielski w pantomimie

„table” – jedna ręka jak noga, druga nad nami jak blat:

angielski w pantomimie

„rabbit” – palce układają się w kształt głowy królika:

angielski w pantomimie

„bird” – ręce są skrzydłami ptaka:

angielski w pantomimie

„dog” – palce jak głowa psa, można dodać odgłos:

angielski w pantomimie

„triangle” – palce układają się w kształt trójkąta:

angielski w pantomimie

Po wspólnym ustaleniu gestów robimy powtórkę wyrazów.

Dzieci mówią: „You are showing a bowl.” albo „It’s a bowl.”

Jak zawsze zachęcam, aby dzieci mówiły całymi zdaniami.

Następnie dzieci po kolei pokazują jeden z gestów a reszta zgaduje.

Na kolejnych zajęciach robimy powtórkę.

Największym ograniczeniem w tej zabawie jest obawa nauczyciela, że gesty będą albo zbyt dziwne i mało doskonałe albo że dzieci będą zbyt mało twórcze i całość spadnie na prowadzącego.

W każdym razie polecam chociaż na jeden raz!