Gama z rzeczami na pianinie

Postanowiłam zilustrować piosenkę, którą ostatnio słyszałam na lekcji pianina.

Piosenka dotyczyła nazw klawiszy:

C jak cytryna

D jak drabina

E jak eklerka

F jak fryzjerka

G jak golasek

A jak ananasek 

H jak Halina

C jak cytryna

Ponieważ ilustracja rzeczowa jest atrakcyjniejsza niż obrazkowa więc wyszukałam odpowiednie drobiazgi, żeby mieściły się na klawisze.

Brakujące zrobiłam z modeliny np. cytrynę czy eklerka:)

Teraz wykorzystujemy obrazki nie tylko do nauki nazw klawiszy, ale do wszelkich ćwiczeń na technikę ręki.

Przedmioty mogą być umownie podobnych do pożądanych – dzieci mają dużą wyobraźnię:).

Pauzy muzyczne magika

Na warsztatowych zajęciach z nut mojej córki miałam olśnienie związane z pauzą całonutową oraz półnutową i z ich rozróżnianiem.

(Obie są jak kapelusze, jeden zwykły drugi odwrócony, ale oznacza którą pauzę, to zawsze mi się myliło.)

Zobaczyłam odwrócony kapelusz – cylinder, z którego magik wyjmuje tajemnicze przedmioty.

Tymi przedmiotami są inne pauzy.

Pauza całonutowa, ‚w której mieszczą się’ wszystkie inne pauzy!

Ten obraz tak zadziałał na moją wyobraźnię, że myślę, iż nigdy więcej nie pomylę już pauzy całonutowej i półnutowej.

 

LOOK COVER WRITE nauka słów

Zabawne jest to że jako anglistka i nauczycielka angielskiego zapomniałam z czasem o jednej z najprostszych metod nauki słówek, szczególnie jeśli chodzi o pisownię.

Owszem wychwalam fiszki, zarówno te własnoręcznie robione jak i gotowe.

Bardzo lubię komputerowe programy językowe typu Supermemo, gdzie wpisuje się słówka i korzysta albo z gotowców albo tworzy swoje katalogi.

Ale jakoś umknęła mi metoda wymagająca najmniej przygotowań.

Chodzi o listę słówek, których pisownię trzeba opanować.

Kolejne działania to:

  1. Przyjrzenie się wyrazowi LOOK  
  2. Przeczytanie wyrazu SAY
  3. Zakrycie wyrazu COVER              
  4. Napisanie wyrazu WRITE            
  5. Sprawdzenie pisowni CHECK      
  6. Jeśli popełniłeś błąd zakryj, napisz jeszcze raz i sprawdź HAVE ANOTHER GO