Lekcja trójstopniowa po angielsku

Oto filmik ilustrujący uczenie małego dziecka angielskich słówek za pomocą lekcji trójstopniowej:

Na czym polega lekcja?

1. Pokazujemy dziecku kolejno 3 przedmioty (lub obrazki) nazywając je;

2. Ćwiczymy kojarzenie przez dziecko przedmiotu z jego nazwą

„Podaj mi, proszę, …” „Give me …, please.”

„Gdzie jest … ?” „Where is … ?

itp.

3. Prosimy dziecko, aby nazwało przedmiot  – jeśli jest to dziecko, które już mówi!

 

W powyższym filmie lekcja kończy się na drugim punkcie.

ISTOTNE jest postępowanie rodzica/nauczyciela w przypadku pomyłki:

Jeśli dziecko się pomyli, wracamy do poprzedniego etapu, podobnie jak na filmie.

Nie komentujemy błędów!

 

Lekcję można wykorzystać do nauki wszystkiego co można przedstawić na obrazku.

Można w ten sposób uczyć: obcych słówek, kontynentów, zwierząt, roślin, królów Polski, itp., itd..

Zamki na konkurs Alfik 4 klasa

Fantastyczny pomysł na naukę historii podsunęli mi organizatorzy konkursu historycznego Alfik.

Można uczyć się historii poznając zamki polskie.

zamki alfik zamki alfik

W opowieściach o różnych zamkach przewijają się podobne wydarzenia z historii Polski.

Część z nich powstała w czasach Kazimierza Wielkiego w XIV wieku.

Wiele zniszczył potop szwedzki.

Niektóre zostały strawione przez pożary i zaniedbania.

Na większość miała wpływ II wojna światowa.

 

Oto zamki wymienione w konkursie Alfik jako zakres dla klas czwartych:

zamki-polskie-4-klasa-pary-zdjeciowe1

Zestaw składa się z zdjęcia z podpisem, zdjęcia bez podpisu oraz karteczki z podpisem.

Zestaw można wykorzystać na różne sposoby:

  1. Można układać karty:

– najpierw karty z podpisem,

– następnie pod spodem karty bez podpisu,

– po zakryciu kart ze zdjęciem i podpisem – karteczki z podpisem,

– na koniec sprawdzenie poprzez odkrycie kart ze zdjęciem i podpisem.

  1. Można grać w pary:

– pary mogą stanowić zdjęcia z podpisem oraz zdjęcia bez podpisu

– pary mogą stanowić zdjęcia bez podpisu oraz karteczki z podpisem

 

 

 

 

 

Wiersz na pamięć z piłką

JAK ĆWICZYĆ Z DZIECKIEM WIERSZ ALBO REGUŁKĘ NA PAMIĘĆ

Rzucamy do siebie piłką albo innym „dobrze latającym” przedmiotem, np. pluszakiem.

rzucanie piłką rzucanie piłkę2 rzucanie piłką 3

KROK 1

Mówimy wersami, wyrazami lub zdaniami i prosimy dziecko o powtórzenie:

np.

Dorosły: Proszę Państwa oto miś [rzuca piłkę do dziecka]

Dziecko: Proszę Państwa oto miś [odrzuca piłkę do dorosłego]

Dorosły: Miś jest bardzo grzeczny dziś [rzuca piłkę do dziecka]

Dziecko: Miś jest bardzo grzeczny dziś [odrzuca piłkę do dorosłego]

Dorosły: Chętnie Państwu łapę poda [rzuca piłkę do dziecka]

Dziecko: Chętnie Państwu łapę poda [odrzuca piłkę do dorosłego]

Dorosły: Nie chce podać [rzuca piłkę do dziecka]

Dziecko: Nie chce podać [odrzuca piłkę do dorosłego]

Dorosły: A to szkoda [rzuca piłkę do dziecka]

Dziecko: A to szkoda [odrzuca piłkę do dorosłego]

 

KROK 2

Mówimy co drugi wyraz

Dorosły: Proszę [rzuca piłkę do dziecka]

Dziecko: Państwa [rzuca piłkę do dorosłego]

Dorosły: oto [rzuca piłkę do dziecka]

Dziecko: miś [rzuca piłkę do dorosłego]

 

KROK 3

Mówimy co drugi wers

Dorosły: Proszę Państwa oto miś [rzuca piłkę do dziecka]

Dziecko: Miś jest bardzo grzeczny dziś [rzuca piłkę do dorosłego]

Dorosły: Chętnie Państwu łapę poda [rzuca piłkę do dziecka]

Dziecko: Nie chce podać, a to szkoda [rzuca piłkę do dorosłego]

 

KROK 4

Mówimy i rzucamy piłkę bardzo powoli albo odwrotnie: szybko

 

PIŁKĘ MOŻNA WYKORZYSTAĆ TEŻ:

DO NAUKI SŁÓWEK Z JĘZYKA OBCEGO

(w języku obcym wymieniamy kolejno rzucając piłką zwierzęta albo rzeczy, które można znaleźć w łazience)

LUB NAUKI TABLICZKI MNOŻENIA

(jedna osoba zadaje pytanie, druga odpowiada)